In gesprek met Mariëlle van den Berg

In deze editie, Mariëlle van den Berg, Projectassistent Servicedesk bij INNAX.

Vacature In gesprek met Mariëlle van den Berg | INNAX

‘Ik solliciteerde op een andere vacature’
Bij mijn vorige werkgever werkte ik als coördinator op de Customer Service afdeling. Ik was vooral mensen aan het inwerken en begeleiden. Dat wilde ik niet meer, ik wilde vooral zelf aan de slag. Ik zag een leuke vacature voorbijkomen bij INNAX en heb gereageerd. Op de dag van mijn sollicitatie kwam er een andere vacature vrij die nog beter bij mij paste. Dat was een vacature bij de Servicedesk. Hier kreeg ik meer uitdaging, verschillende taken en werkzaamheden. Nu zijn we inmiddels bijna drie jaar verder.

‘Bij de Servicedesk is geen dag hetzelfde’
Samen met mijn collega’s ontzorgen we onze klanten. Door een stukje administratie en het directe klantencontact (zakelijke-, particuliere klanten en leveranciers) over te nemen. Je ontzorgt mensen in je gesprek, door je toon en de tijd die je voor ze hebt. Heel fijn om die ruimte te hebben en de klant te helpen. We zorgen dat bij storingen in een woning of pand, een monteur wordt aangestuurd. Ook verzorgen we het aansluitingenbeheer voor verschillende klanten. Verder werk ik op dit moment een groot deel van mijn tijd bij een klant van INNAX. Hier ondersteun ik het Team Energiebeheer. In eerste instantie begon ik met controles van de energieafrekeningen, daarna met verdere ondersteuning in de dagelijkse werkzaamheden binnen het team.

‘Er ligt nog genoeg om op te pakken’
Processen uitwerken doe ik ook regelmatig. Daar ligt ook mijn voorkeur. Bij INNAX zijn er nog genoeg mogelijkheden om dit op te pakken.

Hoe omschrijf je de bedrijfscultuur?
Voor mijn gevoel is iedereen gelijk. Ik voel me niet bezwaard om iets te zeggen. Dat heeft ook met de karakters van mijn collega’s te maken. We zijn echt een team. Iedereen is altijd bereid om een ander te helpen. Ook in coronatijd zijn we betrokken en vragen we elkaar hoe het gaat. Voor mij is INNAX goed, ik ga met plezier naar mijn werk en ik zit goed om mijn plek. Het gras aan de overkant lijkt altijd groener, maar bij INNAX is het ook echt groen.

Wat heb jij met duurzaamheid?
Duurzaamheid was voor mij niet het uitgangspunt om bij INNAX te gaan werken. Maar ik vind het interessant, het is wel de toekomst. Zelf woon ik in een jaren ‘30 huis, de wind waait soms van voor tot achter door de kieren. Maar we doen wat we kunnen om energie te besparen door o.a. het aanbrengen van betere isolatie. De kennis van het werk neem ik hier soms ook in mee.

Wat wil je zeggen tegen een toekomstige collega?
INNAX is een heel fijn bedrijf om voor te werken. Vooral de positieve sfeer die er hangt, dat merkte ik al aan manier waarop ik binnenkwam. Er is ruimte voor ontwikkeling. We werken in een heel mooi kantoor. We zijn open en toegankelijk en heel erg op de mensen gericht. Samen draaien we het bedrijf INNAX.

 

Collega van Mariëlle worden?

Bekijk onze vacatures